KirunaNytt

Två män omhändertagna för fylleri i Kiruna

En svensk polisbil av märket Volvo står parkerad utomhus, delvis vänd mot betraktaren. Bilen är vit med blå och gula rutor och texten POLIS på sidan och motorhuven. I bakgrunden syns gröna träd och en stolpe.
Illustrationsbild: JOHAN BJURER - Mostphotos

Under kvällen den 26 juni omhändertogs två män för fylleri i centrala Kiruna enligt lagen om omhändertagande av berusade personer.

Annons

Polisen rapporterar

Två män har omhändertagits för fylleri i centrala Kiruna. Händelsen inträffade under kvällen den 26 juni och skedde enligt lagen om omhändertagande av berusade personer (LOB).

Polisen bekräftar att ingripandet ägde rum klockan 21.29 och att båda männen togs om hand för att säkerställa deras och allmänhetens säkerhet.

Källa: Polisen
Annons

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Blåljus