Hoppa till innehåll

Kiruna kommun börjar skicka digital post från vintern 2025

Kiruna kommun inför digital post för säkrare och effektivare kommunikation.

Kiruna kommun inför digital post från vintern 2025

Från och med vintern 2025 kommer Kiruna kommun att börja skicka digital post i liten skala. Syftet är att kommunicera med invånarna på ett säkrare och mer effektivt sätt.

Med digital post kan kommunen skicka information direkt till din digitala brevlåda. Har du ingen digital brevlåda fortsätter du att få post som vanligt via den fysiska brevlådan.

Varför välja digital post?

  • Du kan läsa din post var som helst via dator, surfplatta eller mobil.
  • Det är säkrare och mer miljövänligt eftersom det minskar användningen av papper, kuvert och transporter.
  • Kommunen kan nå ut snabbare och mer effektivt med information till invånarna.

Om du redan har en digital brevlåda men inte vill ta emot digital post från Kiruna kommun kan du avmarkera kommunen som avsändare i din brevlåda och fortsätta få post via vanlig post.

Skaffa en digital brevlåda

För att ta emot digital post behöver du en digital brevlåda med e-legitimation. Vill du ha digital post från både offentliga och privata aktörer rekommenderas Kivra eller Billo. Vill du endast ha digital post från offentliga aktörer kan du välja Min myndighetspost.

Digitala brevlådor för privatpersoner

Digitala brevlådor för företag

Källa

  • Kiruna kommun inför digital post
  • Kiruna kommun
  • Dela detta inlägg!